Ayah Meninggal. Abang Buat Dek Je Sehingga Mak Bagitau Yg Selama Ni Abang Telah….. Betul-betul Tak Sangka...

Nama aku Farah. Keluarga ku panggil aku fara. Aku mempunyai seorang abang dan kakak. Kakak aku sulung, dan abang aku anak kedua. Dan semestinya aku yang bongsu.

Ayah aku seorang pensyarah. Dan mama aku suri rumah. Ayah aku seorang yang penyayang. Sayang dia lagi lebih dari mama aku. Risau dia lagi lebih dari mama aku.


Sekadar Gambar Hiasan.

Aku masih belajar. Yeah. Aku seorang student iium. Apa yang aku hendak ceritakan disini adalah berkaitan dengan abang aku. Nama dia kita panggil sahaja angah. Angah seorang yang independent. Dari kecil sampai sekarang. Hidup dia tidak pernah menyusahkan orang lain. Tetapi yang menjadi masalah, dia suka menyendiri.

Antara kami adik beradik, hanya angah yang tinggal di asrama. Jauh pula tu. Angah jenis suka duk jauh. Kadang kadang aku terfikir, tidak ada kerinduan ke di dalam hati dia. Rindu keluarga. Rindu mama ayah ,rindu rumah. Hati angah kadang kadang amat keras.

Dia pemarah. Dia juga suka memberontak. Apa yang tidak kena, dia akan cakap. Apa dia tidak suke, dia akan cakap dan lari darinya. Dia juga pernah cakap kepada aku, prinsip dia, suka duk jauh. Ah aku pening fikirkan prinsip hidup dia.












6 Responses to "Ayah Meninggal. Abang Buat Dek Je Sehingga Mak Bagitau Yg Selama Ni Abang Telah….. Betul-betul Tak Sangka..."

  1. Alang pun mcm tu..baran, pendiam..tpi dlm hati ada taman

    ReplyDelete
  2. Yup..kbnyakkan lelaki sulong mcm nie..nmpak tabah tpi nngis dan sedih sorg2..

    ReplyDelete
  3. wuhuhuhu...sedihnye...tapi sye respect angah awk..

    ReplyDelete
  4. mata masuk habuk,pendam segalanya agar tidak nampak lemah.hanya Allah yg maha mgetahui peritnya kehilangan.

    ReplyDelete